Rejestry i ewidencje
W Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Krapkowicach prowadzone są następujące rejestry i ewidencje:
Rejestr spraw w zakresie:
- danych o osobach zakwalifikowanych do pelnienia funkcji rodziny zastepczej zawodowej, rodziny zastepczej niezawodowej lub do prowadzenia rodzinnego domu dziecka,
- danych o osobach pełniących funkcję rodziny zastepczej zawodowej lub rodziny zastepczej niezawodowej oraz prowadzących rodzinny dom dziecka,
- kierowania do domu pomocy społecznej,
- rehabilitacji społecznej.
Dane osobowe z rejestru nie mogą być udostępniane osobom trzecim.
Prowadzone przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie rejestry zawierają dane osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej.
Zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej „W postępowaniu w sprawie świadczeń z pomocy społecznej należy kierować się przede wszystkim dobrem osób korzystających z pomocy społecznej i ochroną ich dóbr osobistych. W szczególności nie należy podawać do wiadomości publicznej nazwisk osób korzystających z pomocy społecznej oraz rodzaju i zakresu przyznanego świadczenia”.
Zgodnie z art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej "Podmioty i osoby realizujace zadania w zakresie wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej sa obowiązane do zachowania w tajemnicy informacji o osobach, do ktorych stosuje się niniejszą ustawę, oraz członkach ich rodzin, w tym informacji o udzielonej tym osobom pomocy i świadczeniach"
Ponadto w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Krapkowicach prowadzi się następujące rejestry:
- Książka wyjść
- Ewidencja delegacji służbowych
- Książka kontroli
- Rejestr skarg i wniosków